티스토리 뷰

Medicine

Artist : The Volunteers
album : The Volunteers
Release : 2021.05.27

 

* 의역, 오역 있을 수 있습니다. 너그럽게 이해해주세요!

 

 

I’m such a trouble to you
난 너에게 정말 골칫거리야

But I’m a fucking medicine to the world
하지만 나는 세상의 치료약이지

At least to my brother
적어도 내 오빠에게는



I’m such a naive person
나는 정말 순진한 사람이야

But I do fucking know what I want
하지만 나는 내가 뭘 원하는지 정확히 알지

From the world
이 세상으로부터



Don’t ever speak to me
나한테 말할 생각도 하지마

Or think you really get me
나를 정말 이해한다는 생각도

When I have yet to start anything
난 아직 뭐든 시작하기 전이니까



Don’t ever tell your dream
나에게 네 꿈을 말할 생각도 하지마

Compared to mine, it’s just a dream
내 것과 비교하면, 그건 몽상에 불과하니까

And I’m giving life to my daydreams
그리고 나는 내 백일몽들에 인생을 바칠거야



Run me in your cheap delusion
네 싸구려 망상 속에 나를 빠뜨려봐

But my worth’s immeasurable to the world
하지만 세상에 대한 내 가치는 값을 매길 수 없지

Especially to my lovers
특히 내 연인들에게는



Wish I would fear the future
내가 미래를 겁낼 수 있었으면 좋겠어

But it’s too goddam bright for your lies
하지만 그건 네 거짓말들에게는 너무 밝아

For your lies
네 거짓말들에게는

For the world
이 세상에게는



Don’t ever speak to me
나한테 말할 생각도 하지마

Or think you really get me
나를 정말 이해한다는 생각도

When I have yet to start anything
난 아직 뭐든 시작하기 전이니까



Don’t ever tell your dream
나에게 네 꿈을 말할 생각도 하지마

Compared to mine, it’s just a dream
내 것과 비교하면, 그건 몽상에 불과하니까

And I’m giving life to my daydreams
그리고 나는 내 백일몽들에 인생을 바칠거야



I’m such a trouble to you
난 너에게 정말 골칫거리야

But I’m a fucking medicine to the world
하지만 나는 세상의 치료약이지

At least to my brother
적어도 내 오빠에게는



I’m such a naive person
나는 정말 순진한 사람이야

But I do fucking know what I want
하지만 나는 내가 뭘 원하는지 알아

From the world
세상으로부터



Don’t ever speak to me
나한테 말할 생각도 하지마

Or think you really get me
나를 정말 이해한다는 생각도

When I have yet to start anything
난 아직 뭐든 시작하기 전이니까



Don’t ever tell your dream
나에게 네 꿈을 말할 생각도 하지마

Compared to mine, it’s just a dream
내 것과 비교하면, 그건 몽상에 불과하니까

And I’m giving life to my daydreams
그리고 나는 내 백일몽들에 인생을 바칠거야



Don’t ever speak to me
나한테 말할 생각도 하지마

Or think you really get me
나를 정말 이해한다는 생각도

When I have yet to start anything
난 아직 뭐든 시작하기 전이니까



Don’t ever tell your dream
나에게 네 꿈을 말할 생각도 하지마

Compared to mine, it’s just a dream
내 것과 비교하면, 그건 몽상에 불과하니까

And I’m giving life to my daydreams
그리고 나는 내 백일몽들에 인생을 바칠거야

댓글